Rozbité hřiště, zoufale chybějící přechod, nepovolená skládka nebo nápad, jak využít zanedbaný plácek… O tom všem by měli vědět odpovědní lidé na úřadě. Jenže za kým jít? Podobné otázky už nikoho nemusí odrazovat. Stačí vytáhnout mobil, místo vyfotit a jako tip na zlepšení vložit na www.lepsimisto.cz. Tam jej zaznamená odpovědný úředník a podnět začne řešit. „Aplikace zatím plně funguje v Kolíně. Jsme rádi, že radnice ve službě vidí efektivní nástroj komunikace s občany,“ říká Jiří Rozvařil z občanského sdružení Lepší místo. Podle jeho slov kolínští úředníci sami sledují, jaké podněty obyvatelé města hlásí, odpovídají jim a problémy řeší. Výsledky jsou vidět úspěšně uzavřít se daří víc než polovinu hlášení.

V Kolíně to funguje výborně díky spolupráci úřadu. Nicméně začali to tam „prostí občané“. Jestli chceme, aby něco takového fungovalo ve Žďáře, není nic jednoduššího než začít shromažďovat tipy na lepší místa. Je to efektivnější než na ně nadávat v hospadě či na facebooku.

Od sousedů: Starosta Nového Města na Moravě pro Žďárský deník o Lepším místě: „Je to perfektní věc. Nám to umožní rychlejší komunikaci s obyvateli, oni nás zas budou moci lépe kontrolovat… Každý, kdo se o věc bude zajímat, pak uvidí, že se na tom už pracuje a jak. celý článek

Update 29. listopadu 2013: zatímco v Novém městě se o využití lepšího místa jen mluví, žďárský tajemník už reaguje na naše první tipy na lepší místo ve Žďáře.