250 000 Kč stálo okopírování strategie a vize města Humpolec, které svoji strategii publikovalo o rok dříve než Žďár.
Můžete chvíli sami hádat, která z vizí města je vizí Žďáru a která Humpolce:
- MĚSTO ___ CHCE BÝT ATRAKTIVNÍM, MODERNÍM A KULTURNÍM MĚSTEM NABÍZEJÍCÍ KVALITNÍ PROSTŘEDÍ PRO ŽIVOT (celý dokument na stránkách města, strana 4)
- MĚSTO ___ CHCE BÝT MODERNÍM DYNAMICKÝM STŘEDOEVROPSKÝM MĚSTEM S KVALITNÍM A ATRAKTIVNÍM PROSTŘEDÍM PRO ŽIVOT (celý dokument na stránkách města, strana 4)
Je to jako kdyby si hrál někdo s generátorem vizí. Ta žďárská je navíc naprosto univerzální. Použít by ji mohlo libovolné město na světě. Jako kdyby Žďár neměl nic jedinečného. Vize jen podtrhuje duchaprázdnost celého dokumentu, který si vedení města nechalo zpracovat pravděpodobně jen proto, aby si odškrtlo svoji povinnost, aniž by chápala smysl, proč se něco takového dělá.
Přístup k dokumentu pak dokládá to, že měl být naplněn do konce roku 2013. Uplynulo čtvrt roku a o navazujícím strategickém dokumentu se ani nemluví. A to i přestože jej zmiňuje rada města ve svém programovém prohlášení.
To bylo poslední kapkou pro Žijeme Žďárem, aby se pustila do projektu Rekonstrukce Žďáru.